Вебінар ДП “Тернопільстандартметрологія”

В межах інформаційно-просвітницької кампанії, започаткованої Мінекономіки для підвищення рівня інформованості представників бізнесу щодо змін у сфері технічного регулювання, 7 жовтня  2020 року ДП «Тернопільстандартметрологія» проведено вебінар на тему: «Зміни в законодавчій базі з метрології та оцінки відповідності. Інформування суб’єктів господарювання щодо діяльності ДП «Тернопільстандартметрологія»» за участі керівників структурних підрозділів та спеціалістів центру.

 

 

Учасники вебінару ознайомилися з досягненнями колективу підприємства та напрямками співпраці з представниками провідних підприємств Тернопільщини. Про роботу ДП «Тернопільстандартметрологія» та потенційні можливості відділу з метрології, відділу з підтвердження та оцінки відповідності,  стандартизації та сертифікації систем управління, випробувальної лабораторії розповіли керівники структурних підрозділів, зокрема, заступник генерального директора з підтвердження та оцінки відповідності Хрупович Юрій Теодозійович та головний метролог Клюкевич Михайло Миронович та інші керівники структурних підрозділів.

До участі у вебінарі долучилося більше 45 учасників, серед яких кращі підприємства області. Під час вебінару учасники отримали можливість обмінятися досвідом, досягненнями та обговорити актуальні питання в сфері технічного регулювання.

Програма вебінару

Дякуємо всім за участь та сподіваємося на подальшу співпрацю!

 

Оновлено: Питання -відповіді

1) Що правильно писати Об’єм або місткість і які одиниці вимірювання?
Згідно чинного законодавства для алкогольних напоїв позначаємо об’єм в л, мл – одиницях міжнародної системи одиниць SI;

2) Чи правильно писати цукор та вуглеводи, бо 2 рази пишемо 1,5?
Закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» дозволяє не вказувати поживну цінність, а вміст цукру виробник вказати повинен!
(так як для маркування алкогольних напоїв виробник повинен керуватися Законом України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» та Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів»)

3) Бренді плодовий «Кальвадос Прикарпатський» на етикетці чи можна писати «Прикарпатський кальвадос бренді плодовий»?
Відповідно до угоди про асоціацію з ЄС, Україна з часом зобов’язалася відмовитися від використання назв продукції, які захищені в ЄС як географічні найменування. До таких належить і кальвадос. Цією угодою передбачений перехідний період до 01.01.2026року.
Виходячи з цього, буде змінена назва ДСТУ на кальвадос, підприємствам завчасно потрібно подбати про внесення змін щодо цієї назви у своїх ТУ У та ТІ.

4) У назві коньяку «коньяк України ординарний» « Три зірочки «Бучач Потоцький» чи можна слова три зірочки замінити на *** або 3 цифрою?
Для ординарних коньяків України згідно нормативного документу на кольєретці або етикетці повинно вказуватись кількість зірочок. На мою думку споживач краще традиційно сприймає позначення зірочками. Однак ДСТУ на коньяки дав свободу для виробника (можна написати і словами).

5) Як бути коли не вміщуються всі написи шрифтом 1,2мм?
У цьому випадку Закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» дозволяє зменшити до 0,9 мм. і на маркуванні наноситься тільки обов’язкова інформація.

6) Яким мінімальним шрифтом може бути назва продукту на етикетці, якщо вся назва пишеться великими літерами?
Закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» визначив вимоги до розміру малих літер (який має бути не менше 1,2 мм, 0,9мм для етикеток малою площею) Великі літери в назві продукції мають бути пропорційні до розмірів малих літер.