18.09.2015

Розпочався навчальний рік. Як допомагають стандарти?

250_2015

Стандарти відіграють важливу роль в самих різних сферах повсякденного життя і система освіти не є винятком.

Стандарти встановлюють керівні принципи, що стосуються всього процесу навчання, починаючи від проектування і експлуатації навчальних установ, закінчуючи вимогами до навчального процесу.

Одним з основних елементів шкільних будівель є вікна. Вони повинні бути великими, щоб пропускати багато світла, затримувати шум, щоб учні не відволікалися від уроку. Але найголовнішою вимогою є безпека. Тому для виробництва скла, яке може бути використане в шкільному будівництві, застосовується міжнародний стандарт ISO 12543-1:2011 “Скло в будівництві. Багатошарове скло і багатошарове безпечне скло. Частина 1: Визначення і опис складових елементів”. Для гарантії безпеки виробники проходять сертифікацію на відповідність вимогам даного стандарту.

Ще один стандарт, що підвищує безпеку учнів – ASTM WK8908 “Керівництво по забезпеченню готовності школи до надзвичайних ситуацій”. Документ містить рекомендації, які допоможуть адміністрації шкіл бути готовими до надзвичайних ситуацій і пом’якшити їх наслідки.

З настанням холодів багато шкіл закриваються на карантин через зростання захворюваності серед учнів. Щоб мінімізувати ризик поширення роздрібних захворювань, уроки слід проводити в чистих класах. Міжнародний стандарт IEC 60335-2-72: 2012 “Електроприлади побутового та аналогічного призначення. Безпека. Частина 2-72: Приватні вимоги до машин для очищення підлогових покриттів з тяговим приводом чи без нього, призначеним для комерційного використання” містить вимоги до проектування, виробництва та експлуатації обладнання для очищення шкіл. Документ охоплює обладнання для підмітання, очищення та миття, полірування із застосуванням воску та різних миючих засобів.

Дуже часто викладачі молодших класів проводять заняття в ігровій формі, в ході якої використовуються різні іграшки. Щоб такі ігрові посібники були безпечними слід використовувати міжнародний стандарт ISO/TR 8124-1:2014 “Безпека іграшок. Частина 1: Аспекти безпеки, пов’язані з механічними і фізичними властивостями”. Він поширюється на будь-яку продукцію або матеріали, призначені для використання під час гри дітьми у віці до 14 років. У документі описані основні характеристики іграшок: форма, розмір, займистість і т.д., а також правила пакування та маркування іграшок. Причому для маркування використовуються універсальні символи, щоб уникнути проблем, пов’язаних з незнанням мов.

Механізм віддаленого електронного навчання з індивідуалізованим підходом описує міжнародний стандарт ISO/IEC 24751-2:2008 «Інформаційні технології. Індивідуалізовані пристосованість і доступність в електронних навчанні, освіті та тренуванні. Частина 2. Персональні потреби і переваги при цифровій доставці в системі «Доступ для всіх».

Тут описані тільки деякі з стандартів, які відіграють важливу роль в процесі навчання. Насправді їх набагато більше, адже багато в чому завдяки стандартам створюються зручні безпечні класи, встановлюється комп’ютерне та навчальне обладнання, удосконалюється якість навчальних програм і підвищується рівень освіти в цілому.

Джерело: http://www.csm.kiev.ua