Законопроект про боротьбу з фальсифікатом посилить відповідальність за “харчове шахрайство” – Мінекономіки

Ухвалення законопроекту №6248 щодо боротьби з фальсифікацією харчових продуктів покращить держрегулювання питань виробництва харчової продукції, упорядкує її маркування та посилить держконтроль її якості, повідомляється на сайті Міністерства економіки.
“Мінекономіки пропонує комплексне рішення для боротьби з фальсифікатом на ринку харчової продукції – законопроект №6248, який вже підтримав екологічний комітет. Споживачі повинні точно розуміти, який продукт обирають, тож маркування, до прикладу, веганських, вегетаріанських або імітаційних харчових продуктів повинно бути чітко регламентованим. Ключовим також є забезпечення належної простежуваності харчових продуктів”, – наводить слова заступника міністра економіки Ірини Новікової прес-служба відомства.
За даними міністерства, законопроект має розглянути парламентський комітет з питань аграрної та земельної політики.
За даними Мінекономіки, законопроект запроваджує нові визначення, зокрема фальсифікованого харчового продукту, харчового шахрайства, веганського, вегетаріанського, імітаційного та ремісничого харчового продукту. Таке впорядкування сфери маркування та реалізації харчових продуктів дасть змогу запобігти недобросовісній конкуренції та стимулювати виробників підвищувати якість своєї продукції.
Крім того, пропонується запровадити рейтинг дотримання загальних гігієнічних вимог громадського харчування та роздрібної торгівлі харчовими продуктами на прикладі найкращих практик європейського досвіду, що дасть змогу споживачеві бути вчасно поінформованим про результати державного контролю (нагляду) та робити усвідомлений вибір щодо надання послуг.
Серед інших важливих змін відомство назвало зменшення регуляторного навантаження на органи сертифікації органічної продукції, посилення вимог щодо допуску персоналу до виробництва харчових продуктів та відповідальності за порушення вимог харчового законодавства.
Законопроект приводить у відповідність до чинного законодавства положення з питань державної реєстрації харчових добавок, ензимів та ароматизаторів в Україні, а також посилює державний контроль та відповідальність за порушення законодавства у сфері безпечності та якості харчових продуктів.
Документ також пропонує усунути необхідність надання виробниками органічної харчової продукції інформації про неї одразу двом центральним органам виконавчої влади – Мінекономіки та Держпродспоживслужбі, залишивши вимогу звітувати лише перед останньою. Крім того, пропонуються редакційні виправлення щодо уточнення складу органічних продуктів.
Крім того, впроваджується законодавче визначення харчового шахрайства – умисного діяння, що здійснюється з метою одержання економічної вигоди, яке має одну або декілька таких ознак: вводить споживача в оману, змінює характеристики харчового продукту, неправомірно використовує або копіює форму (упаковку, зовнішнє оформлення) зареєстрованих знаків для товарів та послуг.
Законопроект також пропонує впровадити поняття “ремісничого” харчового продукту, який виробляється лише на одній потужності за власною оригінальною рецептурою та/або технологією обсягом не більше ніж 500 кг або літрів на тиждень.
У межах гармонізації з ЄС українського законодавства обігу, безпечності, простежуваності та якості харчових продуктів також пропонується заборонити реалізацію на агропродовольчих ринках грибів, окрім вирощених промисловим способом на підприємствах.